הבטחת מידע בארגון

המשכיות עסקית - Business continuity plan

הבטחת מידע בסינופיה

תכנית המשכיות עסקית

המשכיות עסקית והיתרונות של סינופיה

תכנית המשכיות עסקית (BCP) מתייחסת לשמירה על התפקוד העסקי או לחידושו במקרה של שיבוש משמעותי או קריסה מערכות בעקבות גורם חיצוני.

חברת סינופיה סייעה ללקוחותיה להמשיך בתהליכים עסקים קריטיים ללא כל הפרעה במקרים של כשלים לוגים או פיזיים וזה בזכות תכנית המשכיות עסקית מדויקת בעלת RPO/RTO עם ערכים מינימליים ובהתאם לכל יישום והשפעתו על הפעילות העסקים השגרתית אל מול לקוחות הארגון.

אז מהי תכנית המשכיות עסקית?


תכנית המשכיות עסקית (BCP) מתייחסת לשמירה על התפקוד העסקי או לחידושו במקרה של שיבוש משמעותי, בין אם זה נגרם כתוצאה משריפה, שיטפון או מתקפת סייבר הרסנית, לטובת הבטחה רציפה של המידע הקריטי לארגון.

תכנית זו היא מתוהה הנהלים למניעת נזק, שמירה על תפוקה והתאוששות במקרה של אסון. היא באה להגן על שרתים ואפליקציות קריטיות, משאבי אנוש, שותפים עסקיים או במילים אחרות על כל דבר שהוא חשוב בעיני הארגון.

התאוששות מאסון לעומת המשכיות עסקית

אנשים רבים חושבים שתכנית התאוששות מאסון (DR – disaster recovery plan) ותכנית המשכיות עסקית הן אותה תכנית אך בעצם מדובר בשתי תכניות שונות. תכנית התאוששות מאסון מתמקדת בשיקום תשתית ה-IT לאחר משבר והיא מהווה חלק אחד מתוך תכנית המשכיות עסקית אשר מתמקדת בהמשכיות של הארגון כולו.

כשיוצרים תכנית מסוג זה חשוב לקחת בחשבון את האיומים האפשריים כמו: אסונות טבע (לדוגמא: שיטפון),  טעות אנוש (כל אסון שנגרם כתוצאה מרשלנות אנושית), כשלי שירות (לדוגמא: הפסקת חשמל), חבלה מכוונת (לדוגמא: דליפת מידע) והתקפות סייבר (כל התקפה על נכסי החברה).

עדכון ותחזוקת תכנית המשכיות עסקית

לאחר שאתם בונים תכנית המשכיות עסקית חשוב שתבדקו אותה, יש כאלה שבודקים אותה בין פעמיים לעד ארבע פעמים בשנה בשביל לדעת אם היא באמת תמלא את מטרתה או שמא היא זקוקה למקצה שיפורים.

סינופיה מאפשרת לארגונים לבסס תכנית המשכיות עסקית המותאמת לצרכיהם, תוך שימת דגש על מרחב השיקולים העסקיים והתקציביים, הבאים לידי ביטוי במבחן חשיבות היישום העסקי אל מול הסיכון. כלומר, היכולת להתאושש מאובדן מידע תוך פרק זמן מסוים שהוגדר על ידי הלקוח בהתאם לניהול הסיכונים.

יכולת זו מוכחת בארגונים רבים, אשר משיגים את המטרה של רציפות המידע והמשכיותו בנושאים הקריטיים, בהתאם לניהול הסיכונים שקבע הארגון מבלי לחרוג מתקציביו השוטפים או כניסה להשקעות לא ישימות.

פתרון ZERTO להמשכיות עסקית

קיום תכנית המשכיות עסקית לאפליקציות ושרתים קריטיים ובכלל לכלל הארגון הוא אמצעי אבטחה חיוני בימינו. אין ספק שמדובר בכלי מאוד משמעותי המסייע לשמור על תפקוד החברה במקרים של אירועים משבשים ואף מונע את סגירתה.

ZERTO

ומכאן נולד הפתרון "Zerto", שמטרתו להגן על ארגונכם מפני תקלות לוגיות וחומרה, טעויות אנוש ואסונות טבע. הודות לטכנולוגיה החדשנית עליה מתבססת "Zerto" היא מעניקה יכולת דמוי DVR (דימוי של יכולות הקלטה בעולם הוידאו לעולם ה-Data) להתרחש שוב ולהתחדש מכל נקודת זמן ובכך היא מגנה על ארגונכם במקרי חירום או אסון.

התשתית שלך עם הטאצ' שלנו – זה בפשטות, הסיפור של סינופיה טכנולוגיות.