הבטחת מידע בארגון

גיבוי נתונים

הבטחת מידע בסינופיה

גיבוי נתונים Backup Solutions

גיבוי נתונים והגנה בפני קריסת מערכות

עסק יכול להיות מוגן בפני קריסת מערכות, כאשר יש מערכות לגיבוי ושחזור נתונים במקום.

נושא ניהול עותקי גיבוי המידע של הארגון הינם ערך עליון בחברת סינופיה – אנו מתייחסים בכובד ראש לסביבות עותקי המידע במערכת האחסון ולשילובה לתוך מערכת הגיבויים הארגונית.

זכרו: במקרה של כשל פיזי או לוגי העותק היחיד שממנו יוכל הארגון לחזור לפעילות סדירה הוא עותק הגיבוי.

החשיבות בשרתי גיבוי נתונים

גיבוי נתונים ושחזור נתונים הם חלקים חשובים בניהול עסק. בעלי עסקים מבינים את המשמעות של שלושה דברים חשובים:

  • מה עלול לקרות כאשר כל מערכות המחשוב בעסק קורסות.
  • עובדי העסק עלולים לשגות.
  • אסונות קורים כאשר הכי פחות צפוי או הכי פחות מוכנים אליהם.

. מערכות גיבוי נתונים אלה מושגות על ידי שימוש בשרת מחוץ לאתר או באמצעות כוננים נפרדים לאחסון כמויות עצומות של מידע. מבלי שמערכות גיבוי נתונים אלה קיימות, שחזור נתונים הופך למצב מסוכן בו עסקים רבים מאבדים מידע כאשר הגרוע ביותר קורה.

שרתי גיבוי חיצוניים

שרתי גיבוי מחוץ למתחם העסק מועילים לשחזור נתונים מכיוון שהם מספקים כמויות אחסון אדירות במחירים נומינליים במיוחד כאשר משווים את הטרחה שהיא חוסכת במקרה של אסון מידע. הימצאות מקום בטוח להצבת מידע מהשרת העסקי הראשי יכולה להתברר כפעולה מקלה יותר בטווח הרחוק.

התאוששות נתונים היא בדרך כלל פעולה המתבצעת ללא "כאבים מיותרים". במקרה הנדיר בו שרתי אתרים אלה מתרסקים, שרתים מחוץ לאתר יספקו מענה לאחר שגיבו את המידע בכוננים שלהם. שימוש בשרת מחוץ לאתר כדי להגן על הנתונים העסקיים שלך הוא אחת השיטות היעילות ביותר לשמירה על מידע.

גיבוי נתונים בכונני אחסון עצמאיים

מערכת יעילה נוספת לגיבוי נתונים היא השקעה בכונני אחסון עצמאיים. כונני טרה-בייט זולים יחסית אם נרכשים מחנויות מוזלות או מחנויות בנפח גדול. שחזור נתונים מכוננים אלה הינו קל, מכיוון שהם בעצם plug and play.

נפחי אחסון זמינים מנפחים של טרה-בייטים בודדים ועד לנפחים של פטה-בייט. בחירת נפח הגיבוי הדרוש נגזר מסוגי הנתונים הדרושים והנחוצים בכדי להפעיל את העסק במסגרת גיבוי הנתונים היומי.

אם מדובר לדוגמא בנתונים כספיים, הרי שוודאות ערך כוננים חיצוניים אלה לא יסולא בפז בצורך להגן על הנתונים העסקיים.

גם אחסון מחוץ לאתר וגם אחסון כונן חיצוני הם צורך פוטנציאלי. הפתרון המיטבי נקבע לחלוטין על בסיס העסק המנוהל. גיבוי נתונים ושחזור נתונים עובדים למעשה באותה צורה. השיקול האמיתי הוא האם יש צורך באחסון נתונים לטווח הארוך או לטווח הקצר ואם הטווח הקצר יעלה יותר מהטווח הארוך.

לבחירת פתרון האחסון קיימים כמובן גם שיקולים כלכליים, מעבר לשיקולים הפונקציונליים ושיקולי המקום הפיזי, מכיוון שאחסון מחוץ לאתר העסק עשוי לספק אומנם נפח אחסון רב יותר, אך מחייב עסקת ריטיינר שוטפת מול ספק השירות, עבור אחסון כונן חיצוני נדרש תשלום חד פעמי לרכישת הכונן. בסופו של דבר נדרש לקחת בחשבון את כלל השיקולים הרלוונטיים על מנת להגן על הנתונים העסקיים.

סיבות מרכזיות לגיבוי נתוני העסק

מניעת אובדן נתונים

כולנו שמענו על אובדן נתונים טראגי או חווינו. הסיבה העיקרית לגיבוי נתונים היא שמירת קבצים חשובים אם מתרחשת קריסת מערכת או כשל בכונן הקשיח.

תוכנית פעולה ב

אמור להיות גיבוי נתונים נוסף אם הגיבויים המקוריים הושחתו או קיים כישלון בכונן הקשיח. אפשרות זו נעשית בצורה הטובה ביותר באמצעות אחסון ענן או אחסון באתר מחוץ לעסק. גיבויים נוספים נחוצים אם מתרחשים אסונות טבעיים או מעשה ידי אדם. סערות ולוחמה עלולים להוביל להרס שרתים ומחשבים עקב שריפות ושיטפונות. למזלנו, אנו בעידן טכנולוגיית הענן, שם גיבוי הנתונים הפך לקל יותר ובטוח מאי פעם.

דיווח מס וביקורות

רשויות המס ידועות לשמצה בבדיקות אותן הן מבצעות. החוקים שונים זה מזה בין המדינות, אך חשוב שחברות ישמרו נתונים פיננסיים וחשבונאיים לצורכי דיווח מס. באמצעות גיבוי נתונים, חברות יכולות להציל את עצמן במהלך ביקורת.

קשרי לקוח

מידע שמור משפר את ניהול קשרי הלקוחות, מה שמוביל לעלייה בשיווק ומכירות. בנוסף, מידע על לקוחות שנשמר בונה אמון וערך של חברה.

קשרי משקיעים

ביחסי משקיעים, גיבוי נתונים מקטין את הזמן המייגע להכנת דוחות שנתיים לבעלי המניות. מידע שמור מסמל את בדיקת הנאותות והארגון של החברה. ללא גיבוי נתונים, בעלי המניות אינם יכולים לקבל החלטות מושכלות או לקבוע את שווי החברה.

רווח תחרותי

נתוני חברה שמורים יכולים להוות יתרון תחרותי מכיוון שישנם עסקים רבים אשר אינם מצליחים לגבות מידע חשוב.

שיפור הפרודוקטיביות

עם קבצי גיבוי קיימים, חברות משפרות את הפרודוקטיביות על ידי צמצום זמן מבוזבז. קבצים שנשמרו בארכיון מובילים למחקרים השוואתיים על העבר וההווה כדי לתכנן תוכנית יעילה יותר.

אין זמן מבוזבז

גיבוי נתונים מקטין את 'זמן מבוזבז' על ידי מניעת חזרות. לפיכך, עובדים אינם צריכים לשכתב דוחות.

שקט נפשי

גיבוי נתונים קבוע מוביל לשקט נפשי. במקרה בו מתרחש פשע קיברנטי, קריסות מערכת או אסונות, יש גיבוי מוכן לצאת להפעלה מחדש של ארכיב החברה. לעולם לא מאוחר להתחיל לחסוך נתוני חברה חשובים. בסופו של דבר, גיבוי נתונים נחוץ בכדי להציל את העסק מקריסה, עקב נסיבות שונות.

התשתית שלך עם הטאצ' שלנו – זה בפשטות, הסיפור של סינופיה טכנולוגיות.

גלילה לראש העמוד