תשתיות ליבה

וירטואליזציה של שרתים

תשתיות ליבה

וירטואליזציה ואבטחת מידע

וירטואליזציה, כפי שנרחיב עליה בהמשך, הנה שיטה ששינתה את פני עולם התשתיות והביאה איתה יתרונות רבים של ניצול נכון, חיסכון כספי ושרידות גבוהה בעולמות ה IT.

יחד עם זאת היא הביאה אתגרים רבים בתחום אבטחת מידע, אתגרים שעל החברה להתמודד איתם באופן קבוע.  הראיה הוליסטית של חברת סינופיה בתחום תשתיות ואבטחת מידע, מאפשרת לנו לתת מענה ראוי לכל אחד מאתגרים שעלולים לצוץ.  אנו יודעים לקחת את סביבת הווירטואליזציה ולבצע בתוכה פעולות בתחום אבטחת מידע וכך אנו מצליחים להתמודד עם אתגרי האבטחה שצצים.

מהי וירטואליזציה?

בעבר הלא רחוק, נהגו ארגונים  לעבוד עם מספר שרתים, אך עם התקדמותה של הטכנולוגיה הדברים התחילו להשתנות ואילו כיום ניתן להסתמך על שרת מרכזי אחד ובתוכו להפעיל תוכנה ("וירטואליזציה"), שיודעת לחלק את השרת הפיזי לשרתים וירטואליים.

במילים פשוטות יותר – וירטואליזציה היא תוכנה המותקנת על נמחשב לפני מערכת ההפעלה והיא מספקת מספקת את התשתית עליה ניתן להתקין כמה מערכות הפעלה שונות על אותו המחשב.

מה שמביא אותנו  לתהליך יצירת גרסה "וירטואלית" של משהו מסוים, לדוגמא: מערכת הפעלה (OS), שרת, משאבי רשת ועוד.

היתרונות של תהליך הווירטואליזציה?

  • צמצום משמעותי בהוצאות הכספיות ובכוח אדם – כאשר ארגון מחליט לעשות מהלך מהסוג הזה הוא חוסך באופן משמעותי בשתי חזיתות, האחת כספית והשנייה תפעולית. מהבחינה הכספית הוא חוסך מארגונים את ההוצאה הכספית על שרתים פיזיים ואילו בצד התפעולי הוא משחרר את צוות ה-IT מלהשקיע שעות רבות בתחזוק השרתים.

  • יכולת התאוששות מאסון גבוהה יותר – בזכות הסביבה הווירטואלית תהליך התאוששות מאסון הוא פשוט יותר, מכיוון שדרך ה-snapshots המספק מידע עדכני, ניתן לגבות ולשחזר את הדברים בצורה קלה יותר.

  • אין מחויבות לספקים – בזכות תהליך הווירטואליזציה ישנה תאימות בין החומרה לתוכנה דבר המקנה מהם חופש רב לארגונים לטפל בחומרים באופן שנראה להם נכון מבלי להיות תלויים בשום ספק.

התרחבות תחומי הוירטואליזציה

ויאטואליזציה נועדה בעיקר עבור שרתים אך בעקבות הפופולריות שהיא צברה עם השנים היא התרחבה אל עבר מספר תחומים עיקריים וביניהם – תקשורת ואחסון מידע:

וירטואליזציה של רשת – Network Virtualization

וירטואליזציה של רשת היא שיטה למיזוג המשאבים הזמינים ברשת על ידי פיצול רוחב הפס הזמין לערוצים שונים, כל ערוץ נשאר עצמאי וכל אחד מהם ניתן להקצות (או להקצות מחדש) לשרת ספציפי או מכשיר אחר.

וירטואליזציה של אחסון – Storage Virtualization

וירטואליזציה של אחסון היא תהליך של אחסון הנתונים בחנות וירטואלית. כלומר, מדובר בהליך שבו מקבצים אחסון פיזי ממספר התקני אחסון ברשת, לכן זה עובד כמכשיר אחסון יחיד. לווירטואליזציה של אחסון יש יתרונות רבים, כמו: הפחתת זמן השבתה, שיפור ביצועים ואיזון עומסים.

במידה ואתם מעוניינים לשמוע בהרחבה על התחומים השונים מהמומחים שלנו צרו אתנו קשר.

התשתית שלך עם הטאצ' שלנו – זה בפשטות, הסיפור של סינופיה טכנולוגיות.

גלילה לראש העמוד