תשתיות ליבה

אחסון מידע ונתונים

תשתיות ליבה בסינופיה

פתרונות אחסון מידע

אחסון מידע

Storage (אחסון מידע בארגון) הוא אחד מהגורמים העיקריים לשמירה על רציפות ליבת המחשוב ואבטחת מידע העסקי. כמו כן, מניסיון של שנים רבות האיומים על מערכות האחסון הולכים ומתגברים. כאשר הוחדר איום אבטחה כלשהו למערכת האחסון, נמצא מרכז הנתונים הדיגיטלי של הארגון תחת איום קיומי, קרי הצפנה או מחיקה של מרכז הנתונים ועל לכן חשוב שהמידע יהיה נגיש וזמין בכל עת.

פתרון אחסון מידע ארגוני נכון יבטיח לכם זמינות גבוהה למידע בכל מקום, יפחית את עלויות התפעול וידע לספוג מתקפות אבטחה כמו גם לשפר את העמידות.

מדובר באוסף של שיטות וטכנולוגיות קולקטיביות הלוכדות ומשמרות מידע דיגיטלי על אמצעי אחסון אלקטרומגנטיים, אופטיים או סיליקוניים.

אחסון מידע הוא מרכיב מרכזי במכשירים דיגיטליים, שכן צרכנים ועסקים הסתמכו עליו כדי לשמר מידע החל מתמונות אישיות למידע קריטי לעסקים.

החשיבות באחסון המידע

מדוע חשוב לאחסון נתונים

הדגשת החשיבות של אחסון מידע בארגון באה לידי ביטוי בעלייה המתמדת בדור נתונים חדשים, המיוחסים לנתונים גדולים ולפעילות של מכשירי אינטרנט (IoT). 

מערכות אחסון מודרניות דורשות יכולות משופרות כדי לאפשר לארגונים ליישם בינה מלאכותית המאפשרת למידת מכונה (AI) בכדי ללכוד נתונים אלה, לנתח אותם ולייצא מהם ערך מקסימאלי.

הרצת סקריפטים מורכבים וניתוח נתונים בזמן אמת תרמו להופעתן של מערכות אחסון צפופות הניתנות להרחבה, כולל אחסון קבצי מחשוב בעל ביצועים גבוהים, תשתיות ממוזגות, מערכות אחסון מורכבות, תשתיות אחסון היפר-מרוכזות, אספקת שירותי אחסון נתונים למחשבים (NAS) ופלטפורמות לאחסון אובייקטים.

עד שנת 2025 צפויים להיות מופקים 163 זטה-בייט (ZB) של נתונים חדשים, כך עולה מדו"ח של חברת אנליסט ה- IT IDC. הערכה זו מייצגת עלייה פוטנציאלית של פי עשרה לעומת 16 ה- ZB שהופקו עד 2016.

איך עובד אחסון נתונים

המונח אחסון עשוי להתייחס הן לנתוני המשתמש באופן כללי, וליתר דיוק, למערכות החומרה והתוכנה המשולבות המשמשות ללכידה, ניהול ותעדוף הנתונים. זה כולל מידע ביישומים, בסיסי נתונים, מחסני נתונים, ארכיב, מכשירי גיבוי ואחסון ענן.

ארגונים קטנים דורשים מערכת אחסון יחידה או מערכת מחוברת שיכולה להגיע לנפח נתונים גדול, אך ישנן מערכות אחסון המתרחבות למספר פטה-בייט, הנותנות מענה לארגונים גדולים או לדרישות ביצועים גבוהות.

דרישות קיבולת אחסון הנתונים מגדירות כמה אחסון נדרש להפעלת יישום, קבוצת יישומים או מערכי נתונים. דרישות הקיבולת, לוקחות בחשבון את סוגי הנתונים. 

לדוגמא, מסמכים פשוטים עשויים לדרוש קיבולת של קילובייט בלבד, בעוד שקבצים עתירי גרפיקה, כגון תמונות דיגיטליות, עשויים לתפוס מגה-בייט, וקובץ וידאו יכול לדרוש אחסון של ג'יגה-בייט. 

יישומי מחשב מציגים לרוב את דרישות הקיבולת המינימליות והמומלצות הדרושות להפעלתן.

לפני שתחליטו היכן או איך תאחסנו את נתוני הארגון המובנים והלא מובנים, חברות צריכות להבין קודם את כמות וסוג הנתונים שיש להן יחד עם המוטיבציה העומדת מאחורי אחסון המידע. 

תובנות אלה, יסייעו לקבוע איזה חבילת אחסון אופטימלית נדרשת לצורכי העסק, בין אם לצורך בניית פתרונות מקומיים או מעבר לענן, או שילוב כלשהו של השניים.

בחירת פתרון אחסון מידע בארגון

עובדות חשובות שרצוי להכיר בנוגע לבחירת פתרון אחסון נתונים

הכר את הנתונים שלך

קיימת חשיבות רבה בהבנת הערך העסקי של נתוני העסק והאם הם קריטיים להגדרת אסטרטגיית האחסון. נדרש לגבש מדיניות ניהול אחסון נתונים שתענה על נקודות שונות, כדוגמא:

  • כמה מהר אני זקוק לנתונים בחזרה אם הם אבדו?
  • כמה מהר עלי לגשת לנתונים?
  • כמה זמן אני צריך לשמור נתונים?
  • כמה זה צריך להיות בטוח?
  • באילו דרישות רגולטוריות על הנתונים לעמוד?

חשוב לתכנן כיצד ישולבו הנתונים השונים בארגון – נתונים מובנים ממערכות העסק עם נתונים מובנים למחצה או לא מובנים משרתי הדואר האלקטרוני למשל.  

חשוב לוודא שפלטפורמת ניהול הנתונים שתיבחר תאפשר לשלב את כל הסוגים הללו למודל נתונים אחוד, ע"ב תשתיות הליבה הארגוניות, ללא חודשים או שנים של מאמץ.

חשוב להבין את צרכי התאימות

אם העסק הוא למשל חברה נסחרת בפומבי או הפועלת בענף מוסדר מאוד כמו שירותים פיננסיים או שירותי בריאות, הרי שיש להגדיר רף נדרש לתאימות ואבטחה.

אם אחסון הנתונים וניהולו יתבצע במיקור חוץ, יש וודא שלספק השירותים המנוהלים יש את האישורים הדרושים בכדי לספק סביבה מאובטחת ותואמת. כישלון לפעול בתאימות מוחלטת עלול להוביל לעונשים חמורים בהמשך.

הגדרת מדיניות לשמירת נתונים

קביעת מדיניות נכונה לשמירה על הנתונים היא הכרח, מכיוון שחלק מהנתונים חייב להישמר במשך שנים רבות, בעוד שאולי יש צורך בנתונים אחרים רק במשך ימים.

בעת קביעת תהליכים, נדרש זיהוי הנתונים החשובים ביותר של הארגון ותעדוף המשאבים לניהול האחסון באופן מתאים, לדוגמה, דוא"ל עשוי להיות בראש סדר העדיפויות של החברה, אך אחסון וארכוב של נתוני דוא"ל עבור קבוצה מסוימת, עשוי להיות קריטי יותר מקבוצות אחרות. 

יש לוודא שקביעות העדיפויות הללו מוגדרות כך שניתן יהיה למקד את משאבי ניהול הנתונים במשימות החשובות ביותר.

חיפוש פיתרון המתאים לנתוני העסק, ולא להפך

בחיפוש אחר פתרון מתאים הבחירה אינה צריכה רק להתייחס לשאלה, האם הפתרון הוא בתצורת – DAS ,SAN או NAS, אלה בחירות חשובות, אך הן אינן מספיקות.

תצורות NAS ו- SAN יכולות להיות פתרון נהדר לביצוע פעולות קריאה / כתיבה לאחור במאגר נתונים מובנה למדי, אך בדרך כלל הוא פתרון זה, אינו מתוכנן להצליח עם עומסי עבודה לא מבניים, כך שבמקום לבחור אסטרטגיה אחת המותאם לכל, יש לשקול את מאפייני עומס העבודה ולבחור באסטרטגיית האחסון המתאימה לעבודה.

כמו כן, יש לחפש פיתרון המספק את הגמישות לבחור היכן יאוחסנו הנתונים: במתחם העסק ו / או בענן, הפיתרון אמור לאפשר למנף השקעות בפלטפורמות נתונים קיימות כמו שיתופי רשת ו- SharePoint לדוגמא.

ואם קיים בעסק שימוש בכוח עבודה נייד, יש לייעל את פיתרון ניהול הנתונים והאחסון, לטובת פלטפורמות ניידות ווירטואליות, בנוסף לשולחן העבודה ולמחשבים הניידים – ולספק חוויה עקבית בכל פלטפורמה, כולל ניידים, לטובת יכולות עריכה וחוויה אינטואיטיבית בין הפלטפורמות השונות.

התשתית שלך עם הטאצ' שלנו – זה בפשטות, הסיפור של סינופיה טכנולוגיות.

גלילה לראש העמוד