אבטחת מידע בארגון

ניטור התנהגות ברשת - network behavior

אבטחת מידע בסינופיה

ניטור התנהגות רשת

ניטור התנהגות ברשת

ארגונים רבים משקיעים על מערכות אבטחה פיזית וניטור של בני אנוש המסתובבים ואו המבקרים ואו העובדים אך בכל הקשור לניטור אחר המשתמשים בנכסים הדיגיטליים הינו בא לידי ביטוי באופן סדור ומוחלט בארגון. האם האיום הפיזי משמעותי או בעל ערך לאיום הלוגי?
בחברת סינופיה הניטור הלוגי לא זו בלבד שמשמעותי ביותר מהניטור הפיזי הוא קריטי ואף נדרש לבקרה ממוקדת אחר כל משתמש ומשתמש בתשתיות הליבה בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא גורם חיצוני או מבקר.

גישת ניטור התנהגות בחברות

גישה זו לאבטחת רשת, לא רק מסייעת במתן פתרונות אבטחה, אלא גם בוחנת התנהגות נוכחית והיסטוריה, כדי לצייר תמונה מלאה של אבטחת הרשת הארגונית. להלן, נציג את היסודות העומדים מאחורי ניתוח התנהגות רשת ואיתור חריגות וכיצד הארגון יכול למנף טכניקות וכלים אלה להבטחת הרשת.

ניתוח התנהגות רשת

הרשת מייצרת הרבה נתונים שניתן לנתח, לטובת תובנות לגבי ביצועי הרשת. ניתן לאסוף תובנות על מנות של נתונים, פעילויות משתמשים ושימוש במשאבים – כל אלה יכולים להשפיע על ביצועי הרשת הארגונית. מבחינת אבטחה, ניתוח נתוני התנהגות רשת בוחן עד כמה טוב פרוטוקולי ומערכות האבטחה ברשת עובדים.

על ידי התבוננות מתמדת בהתנהגות הרשת, הארגון יכול להיות סמוך ובטוח שלא רק נמנעים אסונות הקשורים לאבטחה, אלא גם מתבצעת נעילה כוללת של הרשת.

אחת הדרכים בהן ניתוח התנהגות רשת מועילה, היא כשהיא מודיעה לכלי אבטחת הרשת כיצד נראית חוויית הרשת הטיפוסית. זהו שלב חשוב בהכנת הארגון לבעיות אבטחה שעלולות לקרות. אם לצוות ניהול הרשת ולכלי האבטחה אין תמונה מדויקת על התנהגות רגילה ברשת, יתכן ולא תתקבל התרעה כאשר אירעה הפרת אבטחה.

לא כל איומי האבטחה מייצרים השפעות מג'וריות; חלק מן האיומים בנויים כדי לתקוף את הרשת ואת כל המכשירים המחוברים אליה לאט. ניתוח התנהגות הרשת וקביעת קו בסיס להפעלת האבטחה, תסייע לכלי האבטחה לאתר איומי אבטחה במהירות וביעילות.

גילוי חריגות בהתנהגות ברשת

כלי זיהוי חריגות התנהגות ברשת (NBAD) סורקים ללא הרף את הרשת ונועדו למצוא איומים זדוניים. במקום להסתמך על מערכות אבטחה היקפיות, נקודות קצה וחומת אש (שלרוב יכולים למצוא רק איומי אבטחה העוברים בצמתים ברשת, בהם הם מותקנים), מערכות NBAD סורקות את הרשת כולה למציאת איומים. כאשר מתגלה התנהגות רשת שנראית כלא רגילה, לדוגמא, שימוש מופרז בתעבורה בשעות שאינן שיא – הכלי מתריע לצוות ניהול הרשת ומבקש מהם לחקור אותה.

מערכות NBAD הן בדרך כלל שימושיות יותר בשילוב עם כלי אבטחה אחרים, כגון חומות אש ופתרונות ניטור ביצועי רשת (NPM). כלי NBAD דורש ניתוח התנהגות רשת כדי לעבוד כראוי אך הוא משאב נהדר עבור צוותי ניהול הרשת למציאת איומי אבטחה נסתרים, שפועלים באזורי התשתית הארגונית, כאשר כלי אבטחת רשת מסורתיים אינם יכולים להגיע אליהם.

לסיכום

ישנן טכניקות שונות, שיטות וכלים בהם הארגון יכול להשתמש בכדי לפקח על הרשת שלו. איחוד כלל הפתרונות לפיתוח אסטרטגיית ניטור רשת מקיפה מאפשרת לנתח את ביצועי הרשת מזוויות שונות. הדבר כולל אבטחת רשת, המביאה לידי ביטוי כיצד איומי אבטחה יכולים להשפיע על ביצועי הרשת. אחת משכבות אבטחת הרשת, היא ניתוח התנהגות רשת ואיתור חריגות.

התנהגות רשת מתייחסת לפעילויות של הרשת הארגונית ושל המשתמשים הפועלים עליה. על מנת לאמוד כראוי את אבטחת הרשת שלהם, עסקים צריכים לנתח את התנהגות הרשת שלהם ולעקוב אחר כל חריגה המעידה על איום אבטחה לרשת.

התשתית שלך עם הטאצ' שלנו – זה בפשטות, הסיפור של סינופיה טכנולוגיות.

גלילה לראש העמוד