איציק שמאי הכהן

איציק שמאי הכהן

מנכ"ל משותף בסינופה

ניהול המשכיות עסקית בגופים מוסדיים

גיבוש תכנית המשכיות עסקית בגופים מוסדיים

הרבה לפני שהתעורר הצורך בגיבוש תוכניות המשכיות עסקית בגופים מסחריים פרטיים, התעורר העניין בתוכניות מסוג זה אצל הגופים המוסדיים.

זאת, מאחר ולגופים המוסדיים תפקיד לא מבוטל בכלכלת מדינת ישראל.

כתוצאה מכך, הגופים המוסדיים מצאו את עצמם מחויבים להבטחת עמידותם ורציפות פעילותם גם בקרות מצבי החירום השונים. חוזר גופים מוסדיים 2013-9-11 מטעם אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון שבמשרד האוצר, לדוגמה, מהווה דוגמה למתווה מסגרת הפעולה המינימאלית הנדרשת מגוף מוסדי על מנת לקיים המשכיות עסקית גם במצבי החירום.

ניהול המשכיות עסקית

מדוע ניהול המשכיות עסקית כל כך חשוב לגופים מוסדיים?

גופים מוסדיים, מעצם הגדרתם לדוגמא, הם הגופים המנהלים כספים שמופקדים אצלם לצרכי הביטוחים הפנסיוניים.

תחת הגדרה זו חוסות החברות המנהלות את קופות הגמל, החברות המנהלות את קרנות הפנסיה ואף חברות הביטוח שמספקות את ביטוחי המנהלים. כך, שלמעשה, השבתה זמנית של אחד מהאפיקים הללו (שלא לדבר על כולם) בשל מצב חירום, עלולה להותיר מיליוני מבוטחים ועמיתים ללא מענה מיידי.

יתרה מכך, היות ומדובר במאגרי מידע עצומים בגדלם, כל פגיעה בהם עלולה ליצור קטסטרופה כלכלית עבור מיליוני אנשים, שבמהלך השנים הפקידו בגופים המוסדיים את כספם!

פגיעה בהמשכיות עסקית היא פגיעה במשק

כל פגיעה ברציפות הפעילות העסקית עשויה להוות בעיה, עבור עסק, ארגון, חברה או משרד בכל סדר גודל.

אולם, כאשר מדובר בגופים מוסדיים, מדובר בבעיה בקנה מידה גדול הרבה יותר. ולכן, עבור גופים מוסדיים ניהול המשכיות עסקית אינו בגדר המלצה בלבד, אלא מוכתב מלמעלה ומעוגן על ידי משרד האוצר.

חשוב לדעת, כי כיום, חלק גדול מהפתרונות הם מבוססי ענן, דבר הפותח בפני בתי תוכנה ויזמים את האפשרות ליצירת תוכנות גיבוי ונדידה יעילה ומהירה בין שירותי האחסון השונים בענן.

סינופיה – השקט הנפשי שלכם

סינופי מפעילה מספר פתרונות להמשכיות עסקית ובניהם פתרון  "Zerto", שמטרתו להגן על ארגונכם מפני תקלות לוגיות וחומרה, טעויות אנוש ואסונות טבע. הודות לטכנולוגיה החדשנית עליה מתבססת "Zerto" היא מעניקה יכולת דמוי DVR (דימוי של יכולות הקלטה בעולם הוידאו לעולם ה-Data) להתרחש שוב ולהתחדש מכל נקודת זמן ובכך היא מגנה על ארגונכם במקרי חירום או אסון.

גלילה לראש העמוד