איציק שמאי הכהן

איציק שמאי הכהן

מנכ"ל משותף בסינופה

מחשוב ענן היברידי

מחשוב ענן היברידי – גמישות מחשובית וויסות רמת המחשוב על פי צרכים

ענן היברידי הוא סוג של מערכת המשלבת מחשוב פנים וחוץ ארגוני.  אך לפני שניגע ביתרונות הנובעים משירות ענן היברידי ומדוע הוא נחשב לעתיד של מערכות המחשוב הארגוני כיום ניגע בקצרה במונח מחשוב ענן ובסוגים הנפוצים כיום.  

 

מה זה מחשוב ענן?

הביטוי "ענן" הוא דימוי לרשת האינטרנט הנמצאת על גבי משאבים וירטואליים המנצלים את השרתים הפיזיים של מרכז מחשבים מרוחק, אליהם ניתנת גישה למשתמשים שונים. התוצאה של שימוש במחשוב ענן הוא שהמשתמש הסופי לא צריך לרכוש ולנהל מערכות מחשוב ומשאבים עבור כל יישום. הוא חוסך בהוצאות ויכול להשתמש "בעוצמת" מחשוב על פי הצרכים הרגעיים תוך ויסות השימוש בזמנים של עומס ושל רוגע.

 סוגי מחשוב הענן

  • ענן פרטי – ענן פרטי ממוקם בתוך הארגון או אצל ספק חיצוני ומשרת אך ורק את הארגון.
  • ענן ציבורי – משרת מספר מארגונים ומנוהל על ידי צד שלישי
  • ענן שיתופי – משרת כמה ארגונים או חברות בעלי אינטרס משותף
  • ענן היברידי – ענן היברידי הוא שילוב של ענן פרטי וענן ציבורי ומאפשר לארגון להנות משני העולמות במקביל ולהשתמש במשאבים המשותפים.

 

יתרונות של מחשוב ענן היברידי

חיסכון בצורך לפתח יישומים – כפי שהזכרנו כבר,  בשירותי ענן היברידי יכולים ארגונים לווסת את רמת המחשוב על פי הצרכים ולשכור יכולות באופן זמני, מה שמייתר את ההשקעה בפיתוח ישומים חדשים למערכת המחשוב של הארגון.

גמישות מחשובית  – מחשוב ענן הוא יעיל יותר ודינמי בהרבה ממערכות מחשוב רגילות והעולם העסקי של ימינו, משתנה ללא הרף וזקוק לפתרונות מהירים המתאימים לארגון. שילוב נכון של שימוש בתשתית אחודה (Hyper converged) בארגון מגביר את היעילות של העבודה ומאפשר גמישות מירבית בבחירת הפתרונות.

השתלטות על גידול מהיר במידע וחיסכון כספי –  השימוש בענן היברידי מאפשר לארגון להתמודד עם הגידול המהיר במידע אותו צריך לשמור. אחסון מידע בענן חיצוני הוא זול משמעותית מרכישת שרתי אחסון לארגון וכך ניתן ליהנות ממחירים נמוכים לאחסון מידע "רגיל" ואת המידע רגיש יותר להשאיר בשרתי הארגון.

גלילה לראש העמוד