תשתיות ליבה

תשתית אחודה - HYPER CONVERGED

תשתית אחודה

תנו לגדול בשקט

מהי תשתית אחודה?

חברת סינופיה נמצאת בעולמות ניהול שכבות התשתית כגון: מחשוב, תקשורת ואחסון על גבי שרתי X86 החל משנת 2008. בזכות הידע והניסיון הרב שלנו בתשתית אחודה הבאנו לקוחות רבים לכדי מצב שבו הם יכולים לנהל את התשתיות הקריטיות של הארגון עם שרידות פיזית ולוגית ללא נקודות כשל.

תשתית אחודה לצרכים הארגוניים והטכנולוגיים המתפתחים.

מהי תשתית אחודה?

תשתית אחודה – Hyper Converged Infrastructure) HCI) משלבת בין חומרות נפוצות של מרכזי אחסון נתונים באמצעות משאבי אחסון מקומיים עם תוכנות מתקדמות, לטובת יצירת תשתית טכנולוגית גמישה, אשר תחליף מערכות legacy ישנות המורכבות משרתים נפרדים, רשתות אחסון ומערכי אחסון.
היתרונות כוללים TCO (Total Cost of Ownership) נמוך יותר, ביצועים מוגברים ופרודוקטיביות רבה יותר בקרב צוותי ה- IT.

לידתה של התשתית האחודה

עם התפוצצות האינטרנט של שנות ה-90, הוצגה תשתית טכנולוגית הכוללת שרתSAN ורשתות אחסון, הכוללת מודולים עצמאיים שניתן לעדכן או לשנות בלי להשפיע על שכבות אחרות. תשתית זו חוללה מהפכה במחלקות ה- IT והיא שימשה מאז.

אך כעת, בעידן הענן ההיברידי, שכבת ה-3 tier אינה יכולה עוד לעמוד בצורכי ה- IT. זהו פתרון מורכב, לא מסודר, שאינו מספק בסיס איתן ל- DevOps ואינו סקלבילי דיו לצרכים הארגוניים והטכנולוגיים המתפתחים.

כיום ה- HCI היא התשתית לבחירה עבור חברות שרוצות להישאר תחרותיות ולהבטיח שמרכזי הנתונים שלהן יהיו מוכנים ל'ענן המידע'.

כיצד פועלת תשתית אחודה?

התשתית האחודה (HCI) מפגישה את כל מערום מרכז הנתונים, כולל מחשוב, אחסון, רשת אחסון ווירטואליזציה. תשתיות מורכבות ויקרות מדור קודם מוחלפות על ידי פלטפורמה הפועלת על שרתים סטנדרטיים בתעשייה, המאפשרים לארגונים להתחיל בקטן ולגדול באופן סקלבילי עפ"י צורך. תוכנה הפועלת על השרתים, מפיצה את כל פונקציות ההפעלה ברחבי האשכול לקבלת ביצועים מעולים וחוסן.

המרכיבים של תשתית אחודה

HCI מורכב משני מרכיבים עיקריים, מישור הניהול ומישור ההפצה.

מישור הניהול – מאפשר לנהל בקלות משאבי HCI ממקום אחד ובתצוגה אחת ומבטל את הצורך בפתרונות ניהול נפרדים לשרתים, רשתות אחסון, אחסון ווירטואליזציה.
מישור ההפצה – הפצת המידע נעשית ברחבי אשכול השרתים המספק שירותי אחסון, וירטואליזציה ורשתות לאפליקציות אורחות – בין אם מדובר במעבדי VM או ביישומים מבוססי ספריות קוד.

כמעט כל הפתרונות המתקדמים של תשתית אחודה מוגדרים כ -100% מאופייני תוכנה, ללא תלות בחומרה קניינית. כל צומת HCI באשכול מפעיל Hypervisor (Nutanix AHV, VMware ESXi או Microsoft Hyper-V), ותכונות הבקרה של HCI פועלות כמכונה וירטואלית נפרדת בכל צומת ויוצרות מארג מבוזר לחלוטין שיכול להגדיל משאבים עם התווספות של צמתים חדשים.

היתרונות של תשתית אחודה

היתרונות של מעבר מתשתיות מורכבות מדור קודם לפשטות ההתכנסות לתשתית אחודה הם רבים, אך בין הסיבות העיקריות שבמסגרתן ארגונים מבצעים את המעבר, נמצא עלויות נמוכות יותר, שיפור ביצועים, ביצועים עקביים, השפעה קטנה יותר על מרכז הנתונים, יעילות ופרודוקטיביות רבה יותר בצוותי IT ומיקסום ה-ROI.

הקשר בין תשתית אחודה לענן

צוותי IT ארגוניים מחפשים כיום דרכים לספק שירותי IT מקומיים עם המהירות והיעילות התפעולית של שירותי ענן ציבוריים כמו Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure ו- Google Cloud. פלטפורמת ענן ארגונית מקיפה מגשרת על הפער בין תשתית מסורתית לשירותי ענן ציבוריים – וההתכנסות לתשתית אחודה היא בליבת הענן ההיברידי.

התשתית שלך עם הטאצ' שלנו – זה בפשטות, הסיפור של סינופיה טכנולוגיות.

גלילה לראש העמוד