אבטחת מידע

הגנת מיילים

אבטחת מידע בסינופיה

אבטחת דואר אלקטרוני בארגון

מהי הגנת מיילים ושמירה מפני דוא"ל זדוני?

כמעט אחד מכל ארבעה אנשים שמקבלים דוא"ל פישינג (phishing) פותח אותו ויותר מ-10% לוחצים על הלינק או הקובץ המצורף. אנשים לא יכולים להגיב לדברים שהם לא יכולים לראות ויישומי תוכנה לא יכולים לדווח על מה שהם לא הצליחו לאתר או בכלל הם לא יודעים.

הגנה מפני דואר אלקטרוני זדוני היא מושג רחב הכולל טכניקות רבות הבנויות סביב שמירה על תקשורת דיגיטלית בתוך ארגונים. הדבר כולל אמצעי אבטחה מסורתיים כמו איתור תוכנות ריגול, אבטחת כניסה והצפנת דוא"ל – כמו גם שמירת נתונים, מערכות ארכוב דוא"ל או מקוונות, ושחזור וגיבוי מאסון.

חברת סינופה מציעה מגוון פתרונות יישומים של חברת Proofpoint לאבטחת המידע של העסק, הגנת מיילים, פתרונות לומדה ומודעות "לחינוך" העובדים, אשר מספקים מענה כולל לעסק בתחום אבטחת דואר אלקטרוני ומידע בארגון.

אבטחת מיילים - שיטות

ענף אחד של הגנת דוא"ל הוא מערך השיטות המשמשות להפסקת גישה או הרשאה לא מורשית למערכות דוא"ל מאובטחות. הדבר כולל:

  • אבטחת כניסה: ישנן מספר שיטות להגן על הגישה לחשבון הדוא"ל – החל מחינוך עובדים על שיטות עבודה מומלצות וכלה באופניים שגרתיים על ידי מנהלי מערכת.
  • סינון דואר זבל: סינון הודעות אוטומטי יכול למנוע קבלת דוא"ל זדוני והונאה להגיע לתיבת הדואר הנכנס של העובדים.

לדוגמה, פושעי סייבר משתמשים בשיטה זו (הנקראת phishing) כדי לאחזר מידע רגיש ממשתמשים בלתי מורשים, על ידי העמדת פנים שהם עובדים בתוך הארגון, או על ידי הטמעת קישורים תמימים לכאורה להודעות דוא"ל.

סינון דואר זבל והטמעת טכנולוגיה אוטומטית למניעת phishing, יכולים לעזור בזיהוי תוכן חשוד וחסימתו, כך שמנהלי מערכת יוכלו לקבוע את מדד הסיכון שלו.

  • אבטחת משתמשים: כלי סינון דוא"ל אינם יכולים ל"תפוס" התקפות דוא"ל העוקפות את המסננים השונים, כדי להגיע למשתמשים באמצעות הדוא"ל האישי, הדואר הקולי או ה- SMS שלהם.
  • ישנם מספר שירותי הדרכה שיכולים לעזור לחנך עובדים למודעות אבטחה ולגלישה בטוחה, על ידי הדמיה של פריצות רשת ודוא"ל אמיתיות.
  • הצפנת דוא"ל: הצפנת דוא"ל הינה קריטית להגנה על תוכן הדואר האלקטרוני מפני גישה לא מורשית, הן בארכיונים והן בעת הגישה לקריאה.
  • חינוך עובדים: בנוסף ליישום הטכנולוגיות הנכונות, ארגונים חייבים להבטיח שהעובדים יוכשרו בשיטות עבודה מומלצות לשמירה על נתונים רגישים.

פתרונות נוספים מבית PROOFPOINT

פתרון גלישה בטוחה מבית proofpoint

כלי הגלישה הבטוחה מבית Proofpoint יאפשר למשתמשים לגשת לאתר, דוא"ל ארגוני ואף אישי בבטחה וזאת ע"י בידוד הדפדפן מכל פגע בצורה ייחודית. פתרון זה בא להגן על החברה מפני הורדת תוכנות זדוניות, גניבה ואובדן של נתונים רגישים.

לומדה ומודעות לאבטחת מידע מבית proofpoint

המודעות של משתמשי הארגון באמצעות לומדות אינטראקטיביות מבית PROOFPOINT, לטובת שינוי ההתנהגות של משתמשי קצה ומניעת נזקים עתידיים בארגונים.

הגנת מיילים - יתרונות

סינון דוא"ל מתקדם ובקרה

הגנת דוא"ל מאפשרת להגדיר מדיניות סינון דוא"ל חזקה כצעד ראשון בניתוב דוא"ל למשתמשים. ניתן ליצור כללי חומת אש מפורטים בהתאם לצרכים הארגוניים, אפילו ברמת הגדרת מדיניות אנטי-וירוס.

יחד עם זאת, ניתן גם למנף פעולות דוא"ל מג'וריות של משתמשים, כדי לשפר את הדיוק של איתור וסיווג עתידי. עם שפע של כלי נתונים וחיפוש, אפשרי בהחלט להבטיח שהדוא"ל של הארגון מוגן.

הגנה מפני אימיילים של מתחזים

קשה לזהות התקפות של מתחזה. ניתן לייצר פתרון באמצעות גישה ללמידת מכונה (machine learning) המחפשת באופן ספציפי אחר איומי דוא"ל אלה.

הפתרון המוצע משתמש במה שידוע על הסביבה הייחודית של העסק, יחד עם נתונים הקיימים בבסיס הנתונים של התשתית הטכנולוגית, בכדי לאתר בצורה יעילה יותר ולחסום הונאות דוא"ל.

הגנת דואר פנימי

כאשר ארגונים עוברים לשירותי דוא"ל מבוססי ענן, נמצא כי החשבונות הפגועים נמצאים במגמת עלייה. יש להרחיב את אבטחת הדואר האלקטרוני בכדי לעזור באיתור חשבונות שנפרצו באמצעות ההגנה על הדואר הפנימי.

ניתן לסרוק אוטומטית את כל תנועת הדואר האלקטרוני הפנימי, לספק גישה רב שכבתית לזיהוי התקפות זבל, תוכנות זדוניות או phishing שנשלחות באמצעות חשבונות שנפרצו.

ההגנה מסירה הודעות דוא"ל אלה ומספקת דיווח כדי להראות אילו חשבונות נפגעו. היא גם יודעת לייצר "מדד נפגעים"  שמאפשר להבין מי האנשים שנפגעים הכי הרבה ולפתח בהם מודעות לנושא.  הציון של מדד זה מורכב על בסיס 4 גורמים מרכזיים: Volume, Type, Level of targeting, Attacker sophistication.

סרטון על שירות סינון דוא"ל של ProofPoint Essentials

התשתית שלך עם הטאצ' שלנו – זה בפשטות, הסיפור של סינופיה טכנולוגיות.

גלילה לראש העמוד